Deel 8: Zon, zee & strand (Cambodja, Thailand & Maleisie)

Zonsondergangen, diepzee-snorkeltripjes en enorm geweldige strandfeesten!

Dit is eigenlijk kort samengevat waar ik me de afgelopen weken prima mee heb vermaakt...

Na Vietnam stond een korte stop van een paar dagen in Cambodja op het programma. Even op zoek naar wat highlights die dit land te bieden had om toch een indruk te krijgen van land en bevolking! Een mooi land met nog veel recente oorlogsgeschiedenis wat veel indruk heeft achtergelaten.Na Cambodja nam ik ook tijdelijk even afscheid van Frank, waar ik sinds Vietnam al alleen mee aanhet reizen was. Vanaf nu reizen we allemaaleven alleen. Maarja, 'alleen' is een relatief begrip natuurlijk. Want alleen ben je nooit kan ik je vertellen!
Vanuit Cambodja vloog ik met 2 korte vluchtjes binnen 3 uurtjes naar Phuket,het grootste eiland van Thailand. Het werd tijd voor een heerlijke tropische party vakantie.Iets wat ik in de afgelopen jaren al enkele malen goed geoefend had trouwens.
Om het grote Phuket te ontdekken huurde ik een scootertje en reed ik over het hele eiland rond. Ik ging de mooie stranden aan de westkust langs en bezocht tot slot het meest zuidelijke puntje van Phuket waar duizenden mensen zich verzamelden voor een adembenemende zonsondergang.
Vanuit Phuket stapte ik op de boot die me in 3 uur naar Ko Phi Phi bracht. Een superklein eilandje dat bestaat uit een dorpje met parelwitte stranden, palmbomen en een aantal enorm gezellige beachbarretjes. Er is slecht een dorpje op het eiland. En van een weg is er sowieso geen sprake. Je loopt over smalle paden waar allerlei restaurantjes en barretjes te vinden zijn. Erg gezellig dus!
Tijdens mijn zoektocht naar een plek om te overnachten ontmoette ik twee leuke Australiers die ook op rondreis waren. We zochten samen een naar een prima onderkomen. Omdat het tropische bestemming betreft, waren er voornamelijk veel (dure) resorts om te slapen. Tot onze verbazing kwamen we toch uit bij een backpackers guesthouse. Schrik niet, maar we sliepen hier met 14 mensen op een kamer. Het was iets unieks wat je niet op een luxe eiland zou verwachten. Gezellig was het wel.! Allemaal backpackers met dezelfde reisinstelling. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! En dat klopte helemaal! We gingen met zo'n beetje alle kamergenoten naar de beach clubs en maakte er een enorm gezellige avond van! Slapen deden we overdag, op het strand.

Ook was 'Ko Phi Phi' de ideale bestemming om eens wat van de onderwaterwereld te verkennen. Samen met de twee Australische reismaten zochten we een local die ons, voor een kleine vergoeding, met alle plezier rond wilden varen naar de mooiste plekjes rondom het eiland. De beste man bracht ons naar Ko Phi Phi Leh.. De voormalige filmset van de film 'The Beach' met Leonardi Di Caprio, wie kent hem niet... haha :P Verder zijn we op zo'n 5 plekken midden op zee het water in gedoken om eens wat visjes te bezoeken. En die waren er genoeg kan ik jullie vertellen.. De foto's spreken boekdelen! We werden zelfs nog verrast met het bezoek van niet twee (gelukkig) ongevaarlijke haaien. Hij was wel 2,5 meter lang, maar goedaardig zal ik maar zeggen. Tja, hij vond waarschijnlijk dat er te weinig vlees aan zijn prooi zat, dus op zoek naar ietsje meer...

Na de avonturen op 'Ko Phi Phi' trok ik mijn eilandentour door naar de andere kant Thailand. 'Ko Tao', 'Ko Samui' en 'Ko-Pha-Ngan' waren de volgende bestemmingen. Waarbij laatstgenoemde de bestemming was van de wereldberoemde Full Moon Party!
Elke maand, op de nacht van volle maan, trekken tienduizende backpackers naar hetzelfde strand, om daar met z'n allen helemaal los te gaan tot in de late uurtjes van de nacht. Wij als ultieme backpackers wilden dit mega strandfeest natuurlijk niet missen. Samen met nog zo'n 30.000 andere reizigers vierden twee nachten het feest der feesten. De officiele volle maan was op 18 februari, maar omdat dit een feestdag is voor de locals in Thailand is het officiele feest verplaatst naar de 19e. Wat voor ons dus ongeveer betekende dat wij twee keer mochten feesten :)
Beide avonden waren echt onvergetelijk! Samen met Lotte, Frank en al mijn andere reismaten die ik in de voorgaande weken ontmoet had, gingen we de hele nacht door.! De drankvoorziening daar in Thailand gaat ietsje anders dan we in Nederland gewent zijn. Iedereen drink daar namelijk in emmertjes.. In de volksmond ook wel 'buckets' genoemd. (Zie foto's) Deze emmertjes laat je dan vullen met een alcoholische versnappering naar keuze, aangevuld met een frisdrank. Dan doe je een wagonlading ijsblokjes bij om de boel een beetje fris te houden, en je steekt wat rietjes in je emmertje om het drinken makkelijker te maken en klaar is kees. De ideale receptuur voor een prachtige feestavond op een strand vol reizigers die alleen maar willen genieten!!!
Na de eerste nacht zagen we in de ochtend de zon al weer omhoog kruipen... Wat betekent dat het de hoogste tijd is om op huis aan te gaan en in een bed crashen. De Full Moon Party is veruit het beste feest wat ik ooit heb meegemaakt. Een heerlijk sfeertje!

Na de eilandentour gingen we als groep weer verder naar Maleisie, waarbij we inmiddels alweer de hoofdstad Kuala Lumpur bereikt hebben. Vanmorgen over de brug van de wereldberoemde Petronas twin Towers (452 meter) gehuppeld en vanavond stappen we alweer op de trein naar de wereldstad Singapore. Het gaat hier hard, maar dat vinden we zelf ook juist zo fijn! Na Singopore vliegen we naar Borneo waar we de jungle in gaan op zoek naar de echte 'orang utans'! We gaan dus weer op zoek naar nieuwe avonturen.

Na Borneo vliegen we naar Jakarta in Indonesie. In 3 weken trekken we dan in oostelijke richting naar Bali, Lombok en Flores, waarna we Azie voor dit moment achter ons gaan laten.

Ik vond dat er nu toch wel genoeg foto's van al die tempels en andere historische/culturele opgravingen op staan... Dus heb nu mijn feestelijke kiekjes van de afgelopen weken maar eens online gezet...

Bedankt voor jullie leuke reacties en mailtjes weer! En ook de postkaart is goed aangekomen jongens.. Thanks! Hij staat online :)


Enorm veel groeten vanuit Kuala Lumpur, Maleisie!
Tot snel en dikke kus.

Niels

Reacties

Reacties

Carla

De foto's en je verhaal spreken voor zich: het is volop genieten geblazen!!! Ontzettend leuk dat je nu zo hebt kunnen feesten. Na al het culturele hoort een feestelijke uitbarsting er ook bij.

Agaath

Door de geweldige foto's en verhalen zie ik hier in het regenachtig Koedijk, mooie
beelden van de wereld.
Nog veel avonturen en plezier gewenst de komende tijd.
Liefs Agaath

Ineke

Super leuke feesten, zo te zien is het op en top genieten
daar en je ziet er mooi bruin en lichtlevend uit met dat
mooie hempje, staat je goed Niels.
Leuk ook om je andere genietende reisvrienden te zien
Ook leuk om Lotte weer terug te zien,is ook erg mooi
bruin geworden en ziet er ook goed uit samen.
nog heel veel reisplezier en geniet in de jungles van Borneo en indonesie.

Fanny

Lieve Nielsos PiƱo..
Fijn je gister weer lekker lang op msn gesproken te hebben; wat mis ik dat! Pfff!
Ik had de foto's al een beetje gezien op facebook, maar ze zijn erg leuk om nog eens te zien. Het ziet er naar uit dat je je reuze vermaakt daar! Ik ben dik jaloers en als ik Ć©indelijk klaar ben met studeren over 3,5 jaar, dan doen we er nog eentje samen!
Love you loads en nog bedankt voor je wake up-smsje om 4:05 vanacht ;) Hahaha! Is het daar 7 uur vroeger of later? Dan hou ik er ook rekening mee als ik jou terug sms! :P
Liefs! xxxx

Henk en Ingrid

Hoi Niels,

Door je leuke manier van schrijven blijft het makkelijk om je belevenissen te volgen. De foto's maken het verhaal compleet.
Veel plezier nog.
Groetjes,

Fansous

Lieve Nielsos,
doen jullie voorzichtig daar in de buurt van al die bevingen en hoge golven?
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!